Al mateix temps que m’agrada’t fer sortides a diferents poblacions catalanes amb els alumnes , també , naturalment , els he portat a veure els museus de Barcelona.
He anat al MNAC , a dalt de Montjuïc per ensenyar les obres del romànic català , i al museu Arqueològic , he anat a La Pedrera i a la Sgda. Família, a veure les excavacions romanes de la ciutat , els he portat al museu d’Història de la ciutat per veure el saló del Tinell o la capella de Sta. Agueda , però sobre tot , moltes vegades , molts cursos , els he portat al museu d’Història de Catalunya .
Hi anàvem amb els alumnes de últim curs , els grans , per fer dues visites : el segle XIX ( els moviments industrials , el vapor , les colònies tèxtils ,la bomba del Liceu, el modernisme, el catalanisme) i el segle XX( el balco de la II república, la guerra civil , els refugis dels bombardejos, el model d’escola Franquista , el 600, la transició) . De fet el sistema actual de monitors i de temes a la carta va molt be i els nois que ho fan en saben molt i coneixen les seves peces.
Jo he anat durant els estius a veure les sales per si fan canvis i abans de anar a fer la visita he explicat als nois el que veuran i amb un dossier ( abans el donaven els del museu , ara l’hem de fer nosaltres) que els nois completen amb la visita , la feina queda ben rodona.
Cada curs , els monitors diuen el mateix de nosaltres: caram , aquests nois es porten molt be. Es que fem la feina be , a Garbí.
He anat al MNAC , a dalt de Montjuïc per ensenyar les obres del romànic català , i al museu Arqueològic , he anat a La Pedrera i a la Sgda. Família, a veure les excavacions romanes de la ciutat , els he portat al museu d’Història de la ciutat per veure el saló del Tinell o la capella de Sta. Agueda , però sobre tot , moltes vegades , molts cursos , els he portat al museu d’Història de Catalunya .
Hi anàvem amb els alumnes de últim curs , els grans , per fer dues visites : el segle XIX ( els moviments industrials , el vapor , les colònies tèxtils ,la bomba del Liceu, el modernisme, el catalanisme) i el segle XX( el balco de la II república, la guerra civil , els refugis dels bombardejos, el model d’escola Franquista , el 600, la transició) . De fet el sistema actual de monitors i de temes a la carta va molt be i els nois que ho fan en saben molt i coneixen les seves peces.
Jo he anat durant els estius a veure les sales per si fan canvis i abans de anar a fer la visita he explicat als nois el que veuran i amb un dossier ( abans el donaven els del museu , ara l’hem de fer nosaltres) que els nois completen amb la visita , la feina queda ben rodona.
Cada curs , els monitors diuen el mateix de nosaltres: caram , aquests nois es porten molt be. Es que fem la feina be , a Garbí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada