Sobre mi

La meva foto
EPrimaria a Cast. d'Empuries. Batx.Salesians d'Horta, Batx.superior i Preu Inst Jaume Balmes BCN.1er treball a La Caixa-Central de Layetana. Llicenciatura Historia ,Art,Geografia a l'Universitat Central Barcelona 1968.Economia General i màrqueting a ESADE , Comptabilitat Cambra de Comerç, Tractament de superficies a Pforzheim,Karlsruhe,Vicenza.Polit de gemes precioses a Idar Oberstein . De 1969 a 2000 Director General a UNIMAC,SA (representacions germaniques,suisses,belgues,italianes). De1969 a2011 professor de l'Escola Garbí d'Historia i,Geografia,cultura classica, i Art. Des de 1999 professor d'Economia .De 2001 a 2003 Director d'Escola Garbí i fins 2005 Director de Projectes.Conferencies a l'Universitat de Cordoba , a l'escola d'Arts i oficis Maestro Mateo de Santiago Compostela ,i a l'escola Massana sobre " El polit de les joies".Sobre EGIPTE i sobre Economia a diferents llocs.Cursos de Gestio Projectes ,Geopolitica, Akenaton,Arqueologia.Jubilat a 2011. Participant a seccio Historia de La Soci-caixa.Professor de Ins.Est.Finacers,programa EFEC.

27/5/11

El naixement d’Internet i les primeres aplicacions escolar

A partir de l’aparició d’Internet vaig deduir unes transformacions en el mon escolar ( ni de bon tros les transformacions que desprès ocorrerien ¡ ) sobre tot en dues direccions : la meva feina com a docent / mestre i la meva manera d’explicar-me davant els alumnes i la manera de relacionar-me amb els alumnes un cop acabada la classe , mitjançant els ordinadors, es a dir la possible creació d’una aula virtual / complementària.
La primera va ser la mes realitzable: de fet depenia de mi.
Vaig començar a conèixer els diferents programes d’escriptura i de presentació de temes i vaig arribar a construir uns 200 Power Points de tots els temes que jo treballava: Economia General, Economia i organització d’empreses , Historia Universal segles XIX i XX , Historia d’Espanya segles XIX i XX .
També vaig passejar moltes hores per la xarxa i això va permetrem descobrir molta feina bona i aprofitable (hores de mirar i seleccionar, que a la xarxa hi molta repetició i molts pengem coses a la web sense qualitat científica).
Desprès vaig aprendre a fer blocs i finalment , gracies al meu fill Gerard , l’informàtic millor del món , vaig conèixer i muntar un “moodle” per a totes les assignatures .També va posar-me en marxa una web personal: www.borras.cat
Per la segona qüestió , la relació amb alumnes, vaig patir mes i vaig sortir mes decebut. De fet els nois , en general, nomes volien l’Internet per a jugar, chats i penjar fotos.... i jo els demanava que servis per estudiar...Ingenu.
Els anys que ho he fet servir m’han demostrat que els alumnes que volen seguir-te ( un 25% ) et segueixen en qualsevol sistema que tu facis servir ...els demès ha de ser per ordre i amb notes ...i això ja no es el mateix. Sí funcionava el sistema de mails entre els alumnes i jo , però nomes el 25%.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada