A l’escola Garbí , dir història ha volgut dir durant els últims 40 anys o Sr. Mélich o Sr. Borràs.
Molt sovint fèiem el mateix curs , ell A i jo B.
Ja he comentat que la nostra manera d’explicar era diferent ( la seva més pausada, més resultat del procés causa - efecte , la meva plena d’ economicisme, més trobada la causa en el funcionar diari de la gent i la meva manera d’explicar més vitalista/entusiasta)....però tots dos disfrutavem de l’oportunitat d’explicar a nois de 16/17/18 anys axó de l’historia , del ser i pertànyer , de nois que de vegades durant el curs ja han tingut el dret al vot.
Magnifica ocasió , als 17/18 anys per parlar de democràcia , de drets i deures, del perquè de la monarquia , de l’estat de les autonomies , de la constitució de 1978, dels intents previs fets a 1869 o a 1931, d’explicar i debatre sobre la guerra civil cada vegada mes llunyana.
Tots els cursos demano als alumnes que parlin amb les fonts directes que tenen a casa , els pares i els avis. Fan treballs amb mapes ( que poc coneixem geogràficament parlant el nostre país) i molts comentaris de text amb discursos , proclames, constitucions... que ens ajuden a entendre el nostre pasat .
Els últims anys es nota una certa indiferència al tema en un grup d’alumnes , com si no anés amb ells ...abans era diferent, penso que per la proximitat a la dictadura, tenien un interès diferent i ara sembla que tot allo esta resolt. Ho esta?. Millor.
Molt sovint fèiem el mateix curs , ell A i jo B.
Ja he comentat que la nostra manera d’explicar era diferent ( la seva més pausada, més resultat del procés causa - efecte , la meva plena d’ economicisme, més trobada la causa en el funcionar diari de la gent i la meva manera d’explicar més vitalista/entusiasta)....però tots dos disfrutavem de l’oportunitat d’explicar a nois de 16/17/18 anys axó de l’historia , del ser i pertànyer , de nois que de vegades durant el curs ja han tingut el dret al vot.
Magnifica ocasió , als 17/18 anys per parlar de democràcia , de drets i deures, del perquè de la monarquia , de l’estat de les autonomies , de la constitució de 1978, dels intents previs fets a 1869 o a 1931, d’explicar i debatre sobre la guerra civil cada vegada mes llunyana.
Tots els cursos demano als alumnes que parlin amb les fonts directes que tenen a casa , els pares i els avis. Fan treballs amb mapes ( que poc coneixem geogràficament parlant el nostre país) i molts comentaris de text amb discursos , proclames, constitucions... que ens ajuden a entendre el nostre pasat .
Els últims anys es nota una certa indiferència al tema en un grup d’alumnes , com si no anés amb ells ...abans era diferent, penso que per la proximitat a la dictadura, tenien un interès diferent i ara sembla que tot allo esta resolt. Ho esta?. Millor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada